Retur, Ombytning & Reklamation
RETUR, OMBYTNING & REKLAMATION
Generelt
Når du handler hos LEMORA gives der altid 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis fristen skulle udløbe på en helligdag, ville fristen blive rykket til den næstkommende hverdag.
Hvis du bestiller en julegave, har du mulighed for at returnere eller ombytte til og med d. 7 januar. Her skal ordren være sendt retur til os.🎁
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Sådan returnerer du
- Skriv til os på informationlemora@gmail.com, og at du ønsker at returnere eller fortryde købet.
- Vi vil herefter besvare din henvendelse med et fragtlabel, som du skal bruge. (Du ville blive opkrævet 49DKK for returfragten)
- Udskriv label
- Skriv dit ordrenummer på et stykke papir eller en lille seddel. (Du finder dette nummer på din ordrebekræftelse, som du modtog ved købet).
- Pak herefter dine returvare i dets originale emballage og put her i ordrenummeret.
- Sæt returlabel på pakken, og tag ned til den nærmeste pakkeshop og indlever pakken. (Husk kvittering)
Adresse:
LEMORA
Erik Ejegods Vej 9
8800 Viborg
OBS. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Tilbagebetaling og behandlingstid
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Når vi modtager din returpakke, vil vi behandle den så hurtigt som muligt, og du vil modtage en e-mail, når dette er sket. Behandlingstiden for returpakker kan være op til 14 dage. Beløbet vil blive refunderet til det samme betalingskort, som du brugte ved købet. Hvis vi ikke kan imødekomme din returnering, vil vi kontakte dig via e-mail.
Regler og vilkår for 3 for 2 tilbud
Generelle betingelser og vilkår gælder også her.
Når du tilføjer 3 vare i din indkøbskurv, så vil du automatisk modtage en rabat der er tilsvarende den billigste vare. Denne rabat vil automatisk blive trukket fra i indkøbskurven.
Der kan ikke kombineres yderlige rabatkoder sammen med 3 for 2 tilbud, medmindre dette er beskrevet tydeligt.
OBS. Der gives ikke refusion, hvis du returnerer det gratis produkt.
Hvis du ønsker og returnerer en af de andre varer, så får du altså en refundering af produktets værdi modregnet værdien af det gratis produkt.
For eksempel:
I din indkøbskurv har du tre varer, hvor at en vare koster 399DKK, 249DKK og 199DKK. Så vil du altså ikke skulle betale for den vare der koster 199DKK. Hvis du så ønsker at returnerer det produkt der koster 399DKK, ville dette blive modregnet med det gratis produkt der koster 199DKK. Så vil du altså modtage 200DKK i alt som refusion.
Er det muligt at ombytte en vare?
Som udgangspunkt er det ikke muligt at ombytte en vare. Det skal i stedet foregå som en almindelig returnering, hvor den uønskede vare sendes retur indenfor returfristen på 14 dage. Herefter kan du foretage en ny bestilling på vores hjemmeside, hvor du vil modtage en ny ordrebekræftelse og garanti, der er tilsvarende dit nye køb. Der kan ikke byttes lige over, da det er nødvendigt med en korrekt ordrebekræftelse i forbindelse med garantisager.
Ansvarlig returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Så derfor skal original emballage og tilbehør sendes med retur.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Reklamation
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene retur afhængig af den konkrete situation.
OBS. Reklamationen dækker ikke fejl, slitage eller skader forårsaget af forkert brug af produktet, såsom overbelastning, utilstrækkelig vedligeholdelse eller misligholdelse.
Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. LEMORA vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Dette gøres ved følgende:
Skriv en mail til informationlemora@gmail.com
Skriv (reklamation) og angiv dit ordrenummer i mailen.
Skriv hvad manglen/fejlen ved det modtagne produkt er. Venligst vedhæft et billede eller en video, der viser fejlen.
Når vi modtager din mail, vil vi hurtigt vurdere din sag og finde en passende løsning. Hver sag behandles individuelt, så løsningen vil være baseret på den specifikke situation.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.